Dünya haberleri, son dakika haber ve gelişmeleri, Güncel  haberler, son dakika İhaber ve gelişmeleri. hava durumu, namaz vakitleri, sinemaları

Bu makale 17 Ocak 2019 12:51:22 Tarihinde eklenmiştir. 140 Defa Okundu.

2019'da Gambilya için yaşamalı

Yeni yıl için ev arkadaşımla ilk alışverişimize çıkmıştık. Kadınlar denizinden Kuşadası merkeze giden Minibüste  son ses açılmış müzik ve şarkıcı bağırıyor "iş işten geçer geçmez ordayım". Serdar Ateşer Anadolu rock'u özetlemiş bu parçada.
Yılancı burnu yokuşundan inerken Pabuç adasına merakla baktık. Denizin kıyısında lahitleri gördük. küçük adanın restore edilmiş kalesini gösterdim. Arkadaşım beğenmedi. “Çok yeni durmuş taşlar. Katalan şövalyeleri ve Cenevizlerin çarpışma izleri silinmiş" dedi.
Kervansarayın önünde minibüsten indik. Büyük kapılar kapalıydı. İnsanların geçmesi için aralık bırakılan küçük kapıdan atlayarak bahçeye girdik. Arkadaşım " Daha önce ortada olan fıskiyeli havuzun neden kenara taşındığını" sordu. Türk geceleri için restaurant alanı yaratılmıştı. Belediye ise büyük bir sahne yapmıştı. Gül, yasemin, manolya gibi çiçek isimleri olan odalar henüz konaklamaya açık değildi. Yeni yıl pazarı kurulmuştu. Kadınlar renk renk cicili bicili kolyeler, bereler, çantalar satıyordu. Hediyeler aldık dostlarımıza. Kervansaray'ın yan kapısından Barbaros Hayrettin Paşa bulvarına çıktık. Kale kapısından geçerken arkadaşıma sihirli taş hikayesini anlattım. O taşa basarsa ve küçük bir lahite akan çeşmenin suyundan içerse artık “Adalı” olabilirdi.
Arkadaşıma  kapının üzerindeki yeni açılan Minyatür Müzesini işaret ettim. Dik merdivenlere tırmanmayı göze alabilirse dünyada üçüncü Türkiye'de ilk kez olan çok şaşırtıcı minicik mekanları mikroskop altında inceleyebilirdi. Önce alışveriş dedik ve  Sağlık caddesinden gamalı köfteciler ve nargile kafeler bölgesine yürüdük. Hüseyin Amca toptancısının dar ve içeride düzensiz raflarda şampuandan börülceye, undan deterjana her çeşit malzeme olan eski kasaba bakkalına girdik. Arkamdan bir  ses “Gambilya var mı” dedi. “Yeni mahsül geldi hem de” diyen Rahmetli Hüseyin amcanın oğlu Ahmet'e şaşkınlıkla baktım. İlk kez duymuştum. Arkadaşım heyecanla “biz de alalım çok severim. Bol zeytinyağda yaparız çok lezzetli olur” dedi. "Gambilya, fava yaptığımız kuru baklanın oldukça ufak bir çeşididir. Annem bahçeden ilk sıkım zeytinyağ geldiğinde hemen yapardı. Yağın kalitesini favaya eklendikçe artan lezzetinden anlardık” diye anlatmayı sürdürdü.
Alışverişimizi bitirip birkaç dükkan sonra aktara doğru geçtik. Zencefil, zerdaçal, tane karabiber alınca arkadaşım keyiflendi. “Dedem Selanik göçmeniydi. "Dıştan yaranız varsa yakı ile içten varsa rakı ile geçer" der, her sabah yarım bardak zeytinyağı içerdi. Gambilyasız yaşanmaz" dedi ve sustu arkadaşım.
Ege nin radika, turpotu, şevketi bostan, bambul, sirgen gibi ot yemeklerini yapacağını söyleyen arkadaşımdan 2019 yılında çok memnun kalacağımı anladım. Yeni Ev arkadaşımı merak mı ettiniz? Kuşadası'nda yaşamaya karar veren, iki hafta önce 64 yıllık eşini kaybeden,   88 yaşındaki babam Lütfi bey, yeni ev arkadaşım.